Designa
Designa

Leverans – Hur, Vart och När levereras mössan?

Leveranstiden beror på om du beställt din studentmössa under utprovningsveckan med skolleverans, eller om du har beställt seperat från utprovningen (då får du automatiskt hemleverans).
Du ser lättast om du har skol- eller hemleverans via din orderbekräftelse eller direkt via MittABC när du loggar in med ditt ordernummer. Det går inte att byta leveranssättet när ordern är lagd. 

Om skolleverans:
Din studentmössa kommer skickas tillsammans med hela skolans beställningar till din skola. Vi syr alla era mössor för hand och kontrollerar de extra noga innan de packas för att skickas till er. Leveransen sker med Schenker dit skolan normalt tar emot leveranser. Vanligast är sedan att kommittén/kåren ansvarar för information och utlämning av studentmössorna. Vi kommer ha en dialog med vår produktion och så fort det finns ett beräknat leveransdatum kommer det dyka upp i MittABC. Såklart sker detta i god tid till studenten! 

Om hemleverans:
Din studentmössa kommer skickas till ditt närmsta PostNord ombud baserat på den adressen du angett vid din beställning. Du finner ditt beräknade leveransdatum i din orderbekräftelse och i MittABC.
När din Studentmössa finns att hämta ut får du ett SMS från PostNord. Du kommer även få en uppdatering direkt från oss cirka 1 vecka innan mössan levereras.  

Vi kan tipsa om att ladda ned Postnord-appen och anmäla dina uppgifter för att automatiskt kunna få information om din leverans. 

OBS: Det är viktigt att du hör av dig till oss om du byter ut ditt mobilnummer eller leveransadress så Postnord kan meddela dig på dina korrekta uppgifter.