Designa
Designa

Leverans – Hur, Vart och När levereras studentmössan?

Leveranstiden beror på om du beställt din studentmössa under utprovningsveckan med skolleverans, eller om du har beställt seperat från utprovningen (då får du automatiskt leverans till ett postombud).
Du ser lättast om du har leverans till skola eller ombud via din orderbekräftelse eller direkt via MittABC när du loggar in med ditt ordernummer. Det går inte att byta leveranssättet när ordern är lagd. 

Om skolleverans:
Din studentmössa kommer skickas tillsammans med hela skolans beställningar till din skola. Vi syr alla era studentmössor för hand och kontrollerar de extra noga innan de packas för att skickas till er. Leveransen sker med Bring dit skolan normalt tar emot leveranser. Vanligast är sedan att kommittén/elevkåren ansvarar för information och utlämning av studentmössorna. Vi kommer ha en dialog med vår produktion och så fort det finns ett beräknat leveransdatum kommer det dyka upp i MittABC. Såklart sker detta i god tid till studenten och garanterat innan Mösspåtagningen! 

Om leverans till postombud:
Din studentmössa kommer skickas till ditt närmsta ombud baserat på den adressen du angett vid din beställning. Du finner ditt beräknade leveransdatum i din orderbekräftelse och i MittABC.
När din studentmössa finns att hämta ut får du ett SMS från Bring. Du kommer även få en uppdatering direkt från oss cirka 1 vecka innan studentmössan levereras.  

Vi kan tipsa om att ladda ned appen ”Mina Paket” och anmäla dina uppgifter för att automatiskt kunna få information om din leverans. 

OBS! Det är viktigt att du kontaktar vår kundservice om du byter ut ditt mobilnummer eller leveransadress så att transportören kan meddela dig på dina korrekta uppgifter. 

Vi levererar endast i Sverige och skickar inte paket utomlands. 
We only deliver within Sweden and do not deliver outside of Sweden.